måndag 23 maj 2011

Rosa prinsessa!


Jag brukar inte frossa i rosa på det här viset. Det är ju det som är så himla roligt när man får ett DT-paket! Att utmanas i att använda andra saker än man vanligtvis gör.  Annars använder jag rosa en hel del  fast jag har 3 grabbar härhemma… Hör till de som inte tycker färg och kön hänger ihop! Har gärna en massa blommor på mina killars layouter. Varför inte?!
Den rosa prinsessan är min guddotter som fullkomligen älskar rosa. Kanske beror det på att mamman klätt henne i allsköns färger UTOM rosa sen hon föddes för det är inte hennes favoritfärg..







Jag har stänkt med utspädd akrylfärg på rosa cardstock (vet att Anna har Studios underbara akrylfärger men de ligger inte i webbshoppen) Använt swiss dot till fotomatta och designark från echo parks  ”be mine” -serie.  Under allt rosa punchinella som jag trätt ett satinsnöre  igenom. Några metalldekorationer, fjärilarna fick lite stickles på sej, precis som de yttepyttesmå satinrosorna.  Prickigt organzaband rynkar med hjälp av en massa gluedots, satinband påsytt efteråt. (det gör jag inte om… symaskinsnålarna tyckte inte om dots…)  Journaling på tårtpapper. Titel utstansad i rosa glitterfoam och rosa stickersbokstäver.
 Allt från Pyssloteket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar