söndag 29 januari 2012

Fight resistance

Be brave fick bli "titeln" på mitt första uppslag i min art journal! En helt vanlig skissbok med lite tjockare papper 170g som jag köpt fr IN-EX i Göteborg. Ska bli sååå spännande vad som kommer att skapas, det är ju sååå otroligt roligt!

Jag började med att grunda med gesso som fick torka innan jag satte igång att experimentera med Liquitex Inks. Strök ut med pensel och stänkte med pipetten och sprutade vatten med en minimister och lät det rinna.

Här har jag även använt en stencil fr Crafters Workshop ink och heavy structure gel som jag blandade och strök över stencilen.och ännu mer med ink som fått rinna. Torkade det hela med fönen så det blev en kul struktur av små bubblor!

Nu har jag mattat ner det hela med lite tunt utstruken gesso (med fingrarna). Stjärnorna är modeling paste på en stencil. Överfört text från en pocketbok, stämplat med olika röda nyanser av ditressink.
Stämplat titeln med mitt julklappsalfabet från Youdo och ett mindre från Panduro. Thickers och bokstavsstickers från gömmorna. Slutligen så har jag ritat med en grön oljepastellkrita som jag gnuggat ut med fingrarna lite här och var. Efter fotot togs så har jag daterat uppslaget med en liten tag som jag stämplade dagens datum på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar