fredag 20 april 2012

att våga

är att förlora fotfästet en stund/smula att inte våga är att förlora sej själv fick det här uppslaget heta. Grunden har legat och väntat på att bli fortsatt med ett tag, då såg den ut så här:

Jag använde det som var kvar på stencilen när jag gjorde den här så blir mönstret "reversed" motsatt!
Kladdade dit den överflödiga färgen á la Julie Fan-Fei Balzer och Dyan Revealy :) och förseglade den sen med Galerias Matte medium så jag skulle kunna fortsätta utan att förstöra.

Bestämde mej för att jobba med NeocolorII kritorna och jobbade i olika lila, rosa, gula, oranga, gröna och blåa nyanser. Sen tänkte jag lägga på lite gesso med palettkniv a la Donna Downey :) men det blev tok fult så jag skyndade mej att torka av det och torka av så mycket som möjligt men behålla lite white-wash känsla. Sen tog jag liquitex ink och gjorde en cirkel som fick rinna åt olika håll då jag slog boken mot bordet. Så här blev den och jag känner mej väldigt nöjd att jag kunde stoppa mej i tid den här gången. Textstencilen heter art is 6x6 och jag använde en röd permanentdyna och min ink blending tool. 

The result:!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar